niedziela, 15 kwietnia 2012

Szaszłyki z pieczonymi ziemniakami

To nic, że było szaro, buro, wiało i kropił deszcz postanowiłam rozpocząć sezon grillowy w plenerze i swego dopięłam ;)

Składniki marynata dla kurczaka:
1 pierś kurczaka
1 łyżka musztardy
1 łyżka miodu
1 łyżka sosu sojowego
szczypta soli

Wszystkie składniki ze sobą dokładnie wymieszać. Pierś z kurczaka umyć, osuszyć i pokroić w kostkę. Wrzucić do marynaty, wymieszać. W szczelnie zamkniętym pojemniku macerować - najlepiej całą .

Składniki marynata dla mięsa wołowego:
300 g mięsa w kawałku
2 łyżki oliwy
2 łyżki przyprawy do grilla
1 łyżeczka mielonej papryki chili

Mięso umyć, osuszyć i pokroić w kostkę. Pozostałe składniki ze sobą połączyć, dodać mięso i wymieszać. W szczelnie zamkniętym pojemniku macerować - najlepiej całą .
Składniki na ziemniaki w papilotach:
ziemniaki
folia aluminiowa
masło czosnkowe
sól
Ziemniaki obrać ze skórki. Każdy naciąć w paski i ułożyć na kawałku foli aluminiowej. Delikatnie natrzeć masłem czosnkowym i posolić. Szczelnie zamknąć w foli. 
Składniki na masło czosnkowe:
1/4 kostki masła
1 ząbek czosnku
dowolna ilość koperku

Miękkie masło rozgnieść dodać koperek i przeciśnięty przez praskę czosnek. Wszystko dokładnie wmieszać. Uformować w dowolny kształt.

Pozostałe składniki:
1 czerwona papryka
2 cebule
namoczone wcześniej w wodzie patyczki

Mięso i warzywa nakłuć na patyczki i smażyć do czasu gdy całość będzie gotowa wedle Waszych gustów. Ziemniaki pieczemy do miękkości. 


Dodaję do "Mistrzów patelni" w kategorii Potrawy z grilla

15 komentarzy:

  1. ale nabrałam apetytu na to danie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No proszę jakie grillowane pyszności tu się znajdują! Mi tez jak mam na coś ochotę pogoda nie straszna jest;) Bardzo smaczne wydanie szaszłyków i te ziemniaki... i masełko czosnkowe.... zapachniało!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To może na kolejnego grilla wpadniesz do mnie ;)
      Będzie pachniało jeszcze lepiej

      Usuń
  3. Bardzo pyszne takie szaszłyki, ale u mnie z sezonem grillowym jeszcze poczekam do majówki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też miałam czekać bo to właśnie maj jest tym miesiącem grillowym, ale nie wytrzymałam :)

      Usuń
  4. sezon w pełni, zazdroszczę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dusiu zapraszam na południe Polski to zapalimy wspólnie :)

      Usuń
  5. Uwielbiam szaszłyki. Świetne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Miło i smacznie spędzony czas :)

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam ziemniaczki z grilla. w weekend były z ogniska, ale na grill też przyjdzie pora :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam z ogniska, szkoda tylko że tak rzadko ktoś z mojego towarzystwa je zapala

      Usuń
  8. Rozpusta dla mych oczu ;-))


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń

Mam nadzieję, że zostaniesz na dłużej :)
Dziękuję za komentarz.