sobota, 14 kwietnia 2012

Czerwony gulasz na ryżu

Moi drodzy wstając dziś rano pomyślałam sobie, że być może zaciekawi Was mój przepis na czerwony gulasz. Ostatnio miałam fazę na ostre potrawy, które namiętnie podkręcałam chili w proszku i płynnym tabasco. Przekonajcie się co mi z tych eksperymentów wyszło.

Składniki:
1 kg karkówki bądź innego mięsa
1 puszka pomidorów
1 cebula
2 garści pokrojonej w paski marynowanej papryki
1 marchewka
sól
pieprz
1 łyżka mielonego chili
10 kropli ostrego sosu Mad Dog Tabasco
1 kubek ryżu
2 kubki wody
szczypiorek
Sposób przygotowania:
Karkówkę opłukać, osuszyć i pokroić w kostkę. Wrzucić do garnka i dusić do miękkości. Dodać pomidory z puszki, cebulę pokrojoną w piórka, paprykę, marchewkę i przyprawy. Ewentualnie dodać wody wedle uznania choć i tak z mięsa sporo jej wypłynie. Dusić do momentu, aż mięso całkowicie zmięknie. W międzyczasie ugotować ryż. Ułożyć na talerzu i udekorować szczypiorkiem.


10 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Dzięki, tylko ciągle używam tych dwóch pikantnych składników. Poradź jak to zmienić?

      Usuń
  2. Nie martw się...ja też miałam taki czas,że ciagle jadłabym ostre... Widocznie organizm tego potrzebuje. Zresztą co ja mówię...zostało mi to do dziś :) Chili jedzone z umiarem jest bardzo zdrowe i dobrze wpływa na trawienie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. heh mi też to zostanie bo lubię ostrości i to bardzo :)

      Usuń
  3. no i wyszlo bardzo smakowite danie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja myślę że to wiosenne przesilenie tak wzmaga ochotę na coś ostrego ;) Organizm chyba chce dostać mocnego kopa od środka :D
    A gulasz nie dość że ma piękny kolor, to mogę się założyć że smakuje bosko!

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam pikantne smaki! bardzo apetyczne danie

    OdpowiedzUsuń
  6. No no.. ładne kwiatki ;-D


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń

Mam nadzieję, że zostaniesz na dłużej :)
Dziękuję za komentarz.