sobota, 2 kwietnia 2011

Ciasteczka maślane

Moi drodzy pamiętacie jak mówiłam Wam, że w marcu przygotowywałam imprezę imieninową dla moich rodziców. Chcąc "pozbyć się" części zalegających przepisów na moim komputerze przedstawiam dwa - tym razem na maślane ciasteczka. W prawdzie nie miałam ich przyrządzać, ale pomyślałam że najmłodszym "imprezowiczom" przypadną do gustu. Nie myliłam się :)

I wersja
Składniki:
250g miękkiego masła 
starta skórka z cytryny
40g cukru pudru 
225 g mąki pszennej 
75 g skrobii ziemniaczanej

Sposób wykonania:
Masło, skórkę z cytryny i cukier ucieramy mikserem do momentu, aż zmieni kolor na jaśniejszy. Do tych składników dodać pozostałe i utrzeć na gładką masę. Powstałe ciasto rozwałkować - proponuję wałkować przez folię spożywczą nie będzie się przyklejać do wałka. Wycinać dowolne kształty, kłaść na pergaminie w bliskich odstępach bo ciastka nie urosną. Piec w temperaturze 170 stopni około 15 minut. Ciasteczka są bardzo kruche dlatego najlepiej poczekać aż lekko wystygną. Studzić na kratce.

II wersja
Składniki:
200 g miękkiego masła
75 g cukru pudru
1 łyżka maku
260 g mąki
1/2 łyżeczki mielonego cynamonu
2 łyżeczki soku z cytryny (następnym razem dałabym więcej)

Sposób wykonania:
Ucieramy masło, cukier i cynamon. Następnie dodajemy pozostałe składniki. Kolejna procedura taka jak w wersji I.




11 komentarzy:

  1. ja przez ostatnie dwa dni szalałam z ciasteczkami. cudne te Twoje słodkości;)

    pozdrawiam wiosennie

    OdpowiedzUsuń
  2. strasznie lubię maślane ciasteczka, a te z makiem wyglądają wyjątkowo zachęcająco:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rzeczywiście, u Ciebie też dzisiaj ciasteczka. :)
    Wyglądają wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo pyszne "pozbywanie się" przepisów;) Pyszne ciasteczka!

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię maślane ciasteczka i mak też, częstuję się:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Coś dla mnie, bardzo lubię wszystkie rodzaje małych ciasteczek

    OdpowiedzUsuń
  7. Te bez maku wyglądają na takie delikatne i puszyste, że aż chce się je pochrupac:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Poproszę kilka na wynos ;-)))


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. podobają mi się te ciasteczka:)

    OdpowiedzUsuń

Mam nadzieję, że zostaniesz na dłużej :)
Dziękuję za komentarz.