czwartek, 6 stycznia 2011

Ryż z sosem słodko-kwaśnym

Inspirując się wczorajszymi odkryciami w spiżarni, postanowiłam coś z tym wykombinować. Pierwsze co przyszło mi na myśl i okazało się strzałem w dziesiątkę był …

Ryż z sosem słodko – kwaśnym
Składniki:
ryż
1 łyżka mąki ziemniaczanej
3 łyżki wody
2 łyżeczki np. wedety czy kucharka
2 piersi z kurczaka
1 łyżeczka mielonej ostrej papryki
1 łyżeczka oliwy
1 mała marchewka
½ czerwonej papryki
Sposób przygotowania:
Gotujemy ryż we wrzącej wodzie z wedetą. Pierś z kurczaka płuczemy i osuszamy na ręczniku papierowym. Po chwili kroimy go na dowolne kawałki (większe lub mniejsze w zależności jak lubimy). Kolejno marynujemy je w 1 łyżeczce ostrej papryki mielonej i jednej łyżeczce oliwy( ok.30 min). Tak przygotowane mięso wrzucamy na rozgrzaną patelnię i dusimy pod pokrywką. Z całą pewnością z mięsa wydobędzie się odrobina wody. Do tego wrzucamy pokrojoną w paski papryczke i słupki marchewki – dusimy. Po chwili, gdy surowe warzywa staną się miększe dodajemy sos słodko-kwaśny oraz papryczkę z miodem. Wszystko mieszamy i możemy serwować z ryżem. Gdyby jednak było za rzadkie to można rozrobić mąkę ziemniaczaną z wodą i dodać do sosu by zgęstniał.

4 komentarze:

  1. bardzo lubię ryż na słodko kwaśno ale idę na łatwiznę i kupuje gotowy sos z warzywami/owocami w słoiku ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też tak można, z tym że odkąd spróbowałam tego o wiele bardziej to danie mi smakuje

    OdpowiedzUsuń
  3. To jasne, że przygotowane samemu, zawsze jest lepsze :-) Buziaki ;*

    OdpowiedzUsuń
  4. Lepsze zwłaszcza pod takim względem, że wiemy co w nim jest ;)

    OdpowiedzUsuń

Mam nadzieję, że zostaniesz na dłużej :)
Dziękuję za komentarz.