wtorek, 4 stycznia 2011

Cukiniowe placuszki

Składniki:
30 dag mąki
3 jajka
ok. 1,5 szklanki mleka
pół łyżeczki proszku do pieczenia
50 dag cukinii
pęczek dymki
pęczek koperku (niekoniecznie)
czerwona papryka
cebula
olej do smażenia
odrobina cukru
pieprz i sól do smaku
 
Sposób przygotowania:
Z mąki, mleka, jaj, oraz przypraw przyrządzić ciasto. Cukinię obrać i zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Umytą paprykę pokroić w kostkę , a cebulę i dymkę ze szczypiorkiem posiekać. Wymieszać warzywa z ciastem. Na rozgrzanym oleju usmażyć na rumiano placuszki. Należy pamiętać, że cukinię dodajemy na samym końcu tuż przed smażeniem, w innym przypadku ciasto podejdzie wodą.

Smacznego :)

5 komentarzy:

  1. Robiłam podobne, tylko dawałam jeszcze startą marchewkę :) Są pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  2. O tak,zgadzam się !!! :)
    W tym jest cały urok, że można dodać wszystko co mamy pod ręką

    OdpowiedzUsuń
  3. ja swego czasu robiłam cukiniowe z kukurydzą. bardzo wakacyjnie kojarzą mi się takie placuszki;)

    OdpowiedzUsuń
  4. wakacyjnie to fakt - bardzo kolorowe i przede wszystkim z warzyw sezonowych

    OdpowiedzUsuń
  5. Same pyszności - uwielbiam! Jest cukinia - jest pysznie, hihi.

    OdpowiedzUsuń

Mam nadzieję, że zostaniesz na dłużej :)
Dziękuję za komentarz.