środa, 15 grudnia 2010

Placek po węgiersku

Składniki na gulasz: 
0,5kg mięsa 
1 papryka czerwona bądź zielona (ja dałam w zalewie) 
1 duża cebula 
2 łyżki przecieru pomidorowego 
sól, pieprz 
liść laurowy, ziele angielskie 
2 łyżki mąki 
śmietana 18% 
pół łyżeczki ostrej papryki lub więcej pieprzu
Placki: 
1kg ziemniaków 
1 jajko 
kilka łyżek mąki (3-4) 
łyżeczka soli 
1 łyżka majeranku 
1 łyżka śmietany
Dodatkowo: 
kawałek żółtego sera


Sposób przygotowania:
Wołowinę kroimy w niedużą kostkę. Rozgrzewamy rondel i obsmażamy mięso. Następnie dolewamy 2 szklanki wody, dodajemy przekrojoną na ćwiartki cebulę, 2 listki laurowe, kilka sztuk ziela angielskiego, oprószamy solą i pieprzem i dusimy, aż mięso będzie miękkie. W trakcie duszenia w razie potrzeby uzupełniamy wodę.
Z papryki usuwamy nasiona i kroimy ją w nieduże paseczki. Dodajemy do mięsa i dusimy, aż zmięknie. Jeśli chcemy, możemy zagęścić powstały sos mąką a dla koloru dodać 2 łyżki przecieru pomidorowego. Na koniec wyciągamy liście laurowe, dodajemy ostrą paprykę i kilka łyżek śmietany i doprawiamy jeszcze do smaku, jeśli istnieje taka potrzeba.
Gdy gulasz się gotuje przygotowujemy ciasto na placki - obieramy ziemniaki i cebulę i trzemy na niedużych oczkach tarki lub w robocie kuchennym. Do masy ziemniaczanej dodajemy mąkę, jajko, majeranek, śmietanę i sól. Mieszamy. Smażymy na rozgrzanym tłuszczu z obu stron na złoty kolor.


Przepis pochodzi z rogalik.blox.pl , ja go jednak trochę zmodyfikowałam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Mam nadzieję, że zostaniesz na dłużej :)
Dziękuję za komentarz.