niedziela, 9 czerwca 2013

Zupa szparagowa

Witajcie 

Sezon szparagowy powoli dobiega końca więc postanowiłam do tego warzywa w końcu się przekonać. Wstyd się przyznać, ale próbowałam ich po raz pierwszy i muszę przyznać, że mi posmakowały. Na pierwszy rzut przygotowałam zupę z przepisu, który zaczerpnęłam od Elizy z Moich Pasji. Obiecuję, że to nie ostatni przepis ze szparagami.


Składniki:
500g  białych szparagów
1 litr bulionu
200 ml śmietany
1 żółtko
1 łyżka posiekanego koperku
1 łyżka soku z cytryny
sól
pieprz
szczypta cukru
100 g łososia wędzonego
3 jajka na twardo

Szparagi umyć i odkroić stwardniałe końce. Pozostałą część pokroić na części, łebki odłożyć a resztę ugotować na bulionie. Gdy ugotowane szparagi zmiękną zmiksować je na krem. Doprawić solą, pieprzem, sokiem z cytryny i cukrem. Dodać odłożone wcześniej łebki i podgotować do miękkości. Na samym końcu żółtko rozbełtać ze śmietaną i wlać do zupy. Bardzo mocno podgrzać lecz nie zagotować. Dodać koperek i zamieszać. Podawać z wędzonym łososiem i jajkiem. Smacznego 


Dziękuję Elizie, że właśnie dzięki jej stronie i temu przepisowi przekonałam się do szparagów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Mam nadzieję, że zostaniesz na dłużej :)
Dziękuję za komentarz.