wtorek, 8 stycznia 2013

Kawa imbirowa z miodem i cynamonem wg. Gotuj.Skutecznie.Tv

Dziś chciałabym Wam zaprezentować przepis na kawę imbirową z kanału Gotuj.Skutecznie.Tv. Muszę przyznać, że wyszła niezwykle apetyczna, słodka i bardzo rozgrzewająca. Nadaje się idealnie na mroźne zimowe wieczory.

Składniki:
4 łyżeczki kawy
1 szklanka wody
szczypta cynamonu
1/3 łyżeczki mielonego imbiru
1 łyżeczka miodu
mleko - wedle uznania

Kawę wraz z cynamonem zaparzamy, dowolnie jak wolimy np. w ekspresie, kawiarce czy tradycyjnie w szklance. Ja preferuję wersję z kawiarki, do której wlewam szklankę wody montuję pojemniczek z kawą i cynamonem i stawiam na ogniu z kuchenki. W międzyczasie, gdy czekamy, aż kawa nam się zaparzy przygotowujemy pozostałe składniki. Na dno szklanki dodajemy miód i imbir, dokładnie go ze sobą łączymy. W tym samym czasie stawiam mleko na palniku aby się podgrzało. Gdy już będzie ciepłe zalewam mód z cynamonem a na samym końcu wlewam zaparzoną kawę. Na wierzchu można dodać bitą śmietanę, jeśli chcemy wersję "dietetyczną" wystarczy ciepłe mleko spienić wlać do szklanki. W ten sposób powstanie ładna puszysta pianka.


12 komentarzy:

  1. oj przydałaby się dzisiaj taka kawa:)świetny przepis:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawdzięczam go Magdzie, nic nie stoi na przeszkodzie żeby go wykorzystać :)

      Usuń
  2. No i takie kawy to ja uwielbiam :) Ta pianka...

    OdpowiedzUsuń
  3. będę musiała wypróbować takiej wersji

    OdpowiedzUsuń
  4. lubię takie aromatyczne gorące napoje!

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja zaraz jak ją zobaczyłam, nie omieszkałam jej nie spróbować :) Tak oto zabrałam się do pracy i delektuje się w tym momencie jakże pyszną imbirowo-miodową kawusią :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Kawa z imbirem? ..... Pycha ! :)

    OdpowiedzUsuń

Mam nadzieję, że zostaniesz na dłużej :)
Dziękuję za komentarz.