niedziela, 19 stycznia 2014

Kurczak ze szpinakiem w cieście francuskim z orzechami i fetą

Witajcie 
Dopadł mnie dzień w którym chciałam zjeść coś naprawdę wyjątkowego a zarazem prostego w przygotowaniu. Padło na wariację z ciasta francuskiego z moimi ulubionymi dodatkami.Chcecie zobaczyć co to było? Zapraszam do częstowania się moim daniem.


Z podanych składników powstają dwie słusznych rozmiarów "roladki".

Składniki:
1 opakowanie ciasta francuskiego
500 g szpinaku
1/2 cebuli
3 ząbki czosnku
1 pierś z kurczaka
1 łyża ziół świętej małgorzaty
1 garść orzechów włoskich 
20 g sera feta
1 łyżka oleju
sól, pieprz 
1 roztrzepane jajko

Sposób przygotowania:
Pierś z kurczaka umyć i osuszyć po czym pokroić w kostkę. Dodać zioła świętej Małgorzaty i dokładnie wymieszać. Usmażyć na oleju. Cebulę pokroić w drobną kostkę i podsmażyć na oleju. Dodać do niej szpinak i delikatnie poddusić. Pod koniec dodać pokrojony w drobniutką kosteczkę czosnek. Przyprawić do smaku solą i pieprzem. Orzechy drobno pokroić. Ciasto francuskie rozwinąć i przekroić na dwie równe części. Każdą z nich ponacinać z obu stron tak aby środek ciasta nie był przecięty. Na każdym z płatów ciasta ułożyć kawałki kurczaka, kolejno szpinak, orzechy i rozdrobniony ser feta. Całość zawinąć paskami na zakładkę a wierzch posmarować roztrzepanym jajkiem. Udekorować np. makiem. Piec w piekarniku nagrzanym do 200 stopni przez około 20-25 min aż ciasto nabierze złocistego koloru. Smacznego. 


Do dania dodałam sos jogurtowo-czosnkowy

5 łyżek jogurtu naturalnego
2 ząbki czosnku przeciśniętego przez praskę
sól i pieprz

Wszystkie składniki wymieszać ze sobą i odstawić do lodówki, żeby czosnek "przegryzł" się z jogurtem.
W Nowy Rok z SuperFoods

2 komentarze:

  1. To coś dla mnie ! Wszystko co lubi taki roślinożerca jak ja :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Połączenie znakomite, ciasto tutaj pasuje idealnie bo ładnie zawinięte wszystko razem:)

    OdpowiedzUsuń

Mam nadzieję, że zostaniesz na dłużej :)
Dziękuję za komentarz.